Sustainability practices in a school-university partnership: perceptions of students and teachers

Authors

  • Vinicius Perez Dictoro Instituto de Estudos Avançados - IEA/Universidade de São Paulo - USP https://orcid.org/0000-0002-7465-3632
  • Ariane Baffa Lourenço Centro de Síntese USP Cidades Globais do Instituto de Estudos Avançados - Universidade de São Paulo - USP
  • Tadeu Fabricio Malheiros Universidade de São Paulos - USP

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2023.v18.14376

Keywords:

Environmental Perception, Sustainability, Practical Activities

Abstract

Educational spaces are essential for meaningful collaboration on sharing knowledge, techniques and the dissemination of practices that address the issue of sustainability and its importance. Thus, the present article investigated the environmental perception of students and teachers of a school in the state of São Paulo, which develops, in partnership with the university, practices related to the issue of sustainability. The development of practices that involve environmental themes and sustainability, in educational contexts, makes it possible to explore appropriate conditions for learning linked to collective and integrative values.

Author Biographies

  • Vinicius Perez Dictoro, Instituto de Estudos Avançados - IEA/Universidade de São Paulo - USP

    Pós-Doutorando pelo Instituto de Estudos Avançados - IEA da Universidade de São Paulo - USP. Áreas de Gestão Ambiental, sustentabilidade, conservação da água, gestão da água, educação ambiental, ambiente e sociedade.

  • Ariane Baffa Lourenço, Centro de Síntese USP Cidades Globais do Instituto de Estudos Avançados - Universidade de São Paulo - USP

    Pós-doutoranda no Centro de Síntese USP Cidades Globais-Instituto de Estudos Avançados - Polo São Carlos, da Universidade de São Paulo

  • Tadeu Fabricio Malheiros, Universidade de São Paulos - USP

    Docente na Escola de Engenharia de São Carlos (EESC/USP)

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Published

2023-06-01

Issue

Section

Artigos

How to Cite

DICTORO, Vinicius Perez; LOURENÇO, Ariane Baffa; MALHEIROS, Tadeu Fabricio. Sustainability practices in a school-university partnership: perceptions of students and teachers. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 18, n. 4, p. 171–188, 2023. DOI: 10.34024/revbea.2023.v18.14376. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/14376. Acesso em: 5 dec. 2025.
Received 2022-09-27
Accepted 2023-01-26
Published 2023-06-01