Use evalution oh the Museu de Ciências Univates as a non-formal area of teaching by public and private school teachers

Authors

  • Angelica Sulzbach Universidade do Vale do Taquari Univates
  • Liana Johann Universidade do Vale do Taquari Univates

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2021.v16.10446

Keywords:

Education; Teaching spaces; Museum; Relationship teacher-museum.

Abstract

Science museums are non-formal teaching spaces and their connection with society is established through a concern with education and scientific dissemination. This paper aims to understand the main motivations and difficulties that teachers of public and private schools have to use the services provided by the Museu de Ciências Univates through a structured questionnaire with specific questions. Through the responses, it was possible to verify that the difficulty of moving school class to the Museu, as well as the complexity in combine school curriculum with the museum exhibitions and services were identified. In addition, motivations such as educational complement, expansion of scientific knowledge, and practical experience with the theory were identified.

 

Author Biographies

  • Angelica Sulzbach, Universidade do Vale do Taquari Univates

    Graduada no Curso de Ciências Biológicas - Licenciatura pela Universidade do Vale do Taquari Univates. Atuou como Bolsista de Iniciação Científica do Conselho Nacional de Pesquisa e Desenvolvimento Tecnológico (PIBIC/CNPq) no Setor de Paleontologia e Evolução de Biomas, e como Bolsista de Iniciação à Docência (PIBID), ambos pela Universidade do Vale do Taquari Univates. Atualmente é mestranda do Programa de Pós-Graduação em Sistemas Ambientais Sustentáveis (PPGSAS) da Universidade do Vale do Taquari Univates. Desenvolve sua pesquisa no Laboratório de Acarologia com ácaros associados a galinhas poedeiras no Sul do Brasil.

  • Liana Johann, Universidade do Vale do Taquari Univates

    Atualmente é professora e orientadora no Programa de Pós-Graduação em Sistema Ambientais Sustentáveis na Universidade do Vale do Taquari - Univates. Possui graduação em Licenciatura em Ciências Biológicas pela Universidade do Vale do Taquari - UNIVATES (2005), mestrado em Ambiente e Desenvolvimento pela Universidade do Vale do Taquari - UNIVATES (2008) e doutorado em Biociências (Zoologia) pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2014). Participou do 62th Acarology Summer Program (2013) da Ohio State University, EUA, nos cursos: "Introductory of Acarology" e "Agricultural of Acarology". Tem como principal linha de pesquisa a biologia, comportamento e controle biológico de ácaros na cultura da videira (Vitis vinifera), no Estado do Rio Grande do Sul. Seus estudos buscam compreender as relações que se estabelecem entre os organismos presentes nesse agroecossistema.

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Published

2021-02-03

Issue

Section

Artigos

How to Cite

SULZBACH, Angelica; JOHANN, Liana. Use evalution oh the Museu de Ciências Univates as a non-formal area of teaching by public and private school teachers. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 16, n. 1, p. 09–22, 2021. DOI: 10.34024/revbea.2021.v16.10446. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/10446. Acesso em: 5 dec. 2025.
Received 2020-03-18
Accepted 2020-09-03
Published 2021-02-03