Environmental Education and sustainable development in the training in Accounting Sciences

Authors

  • Josicleide de Amorim Pereira Moreira Universidade Federal de Alagoas
  • Alison Ítalo de Souza Melo Universidade Federal de Alagoas
  • Esdras dos Santos Carvalho Universidade Federal de Alagoas
  • Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra Universidade Federal da Paraíba
  • Raimundo Aprígio Menezes Júnior Universidade Federal da Paraíba

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2020.v15.9735

Keywords:

Environmental Education, Environmental Accounting, Accounting Sciences

Abstract

This work verified if the Accounting Sciences course at a federal university, in the backlands of Alagoas, provides Environmental Education aiming to sustainable development. Therefore, descriptive research was adopted with a quantitative method to approach the problem, and a questionnaire was applied to the trainees for data collection. The obtained results point out that the researched course does not provide Environmental Education in a cross-sectional way and that, for the most part, the students who had access to the themes on environmental issues and sustainable development  were those who attended the Environmental Accounting discipline, once it encompasses the socio-environmental theme.

Author Biographies

  • Josicleide de Amorim Pereira Moreira, Universidade Federal de Alagoas

    Doutoranda do Programa de Pós-graduação em Desenvolvimento e Meio Ambiente - UFPB e docente do curso de Ciências Contábeis da Universidade Federal de Alagoas.

  • Alison Ítalo de Souza Melo, Universidade Federal de Alagoas

    Graduado em Ciências Contábeis pela Universidade Federal de Alagoas

  • Esdras dos Santos Carvalho, Universidade Federal de Alagoas

    Mestre em Ciências Contábeis e docente do curso de Ciências Contábeis da Universidade Federal de Alagoas

  • Maria das Graças Gonçalves Vieira Guerra, Universidade Federal da Paraíba

    Pós-doutora pela Universidade do Porto; Doutora em Educação pela UFPB; docente do Centro de Educação da Universidade Federal da Paraíba; Professora dos quadros permanentes dos Programas de Pós-Graduação em Educação (PPGE) e de Políticas Públicas, Gestão e Avaliação da Educação Superior (MPPGAV) da UFPB.

  • Raimundo Aprígio Menezes Júnior, Universidade Federal da Paraíba

    Doutor em Engenharia Mecânica pela UFPB; docente do Centro de Energias Alternativas e Renováveis da Universidade Federal da Paraíba; Professor Permanente do quadro do Programa de Pós-graduação em Desenvolvimento e Meio Ambiente - UFPB.

     

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Published

2020-05-22

Issue

Section

Artigos

How to Cite

MOREIRA, Josicleide de Amorim Pereira; MELO, Alison Ítalo de Souza; CARVALHO, Esdras dos Santos; GUERRA, Maria das Graças Gonçalves Vieira; MENEZES JÚNIOR, Raimundo Aprígio. Environmental Education and sustainable development in the training in Accounting Sciences. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 15, n. 3, p. 73–91, 2020. DOI: 10.34024/revbea.2020.v15.9735. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/9735. Acesso em: 5 dec. 2025.
Received 2019-09-12
Accepted 2020-03-01
Published 2020-05-22