A cartilha como instrumento de apoio didático: uma abordagem sobre os invertebrados da Caatinga

Authors

  • Geraldo Miranda do Nascimento Universidade de Pernambuco (UPE) - Programa de Pós-graduação em Ciência e Tecnologia Ambiental (PPGCTA)
  • Thiago Braz Barbosa de Sousa Universidade de Pernambuco (UPE) - Programa de Pós-graduação em Ciência e Tecnologia Ambiental (PPGCTA)
  • Xavier Arnan Universidade de Pernambuco (UPE) - Programa de Pós-graduação em Ciência e Tecnologia Ambiental (PPGCTA)
  • Regina Lúcia Félix de Aguiar Lima Universidade de Pernambuco (UPE) - Programa de Pós-graduação em Ciência e Tecnologia Ambiental (PPGCTA)
  • Elâine Maria Santos Ribeiro Universidade de Pernambuco (UPE) - Programa de Pós-graduação em Ciência e Tecnologia Ambiental (PPGCTA)

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2020.v15.11448

Keywords:

Science teaching; Environmental education; Elementary School; Paradidactic Tool.

Abstract

Despite their ecological importance, invertebrate animals have been little appreciated by people. In schools, there is a gap in the dissemination of information about this group, especially when it comes to invertebrates from poorly studied ecosystems, such as the Caatinga. Thus, it becomes necessary to use paradidactic tools to contemplate these contents, and to develop reflections and empathy on the part of the students towards this animal group. This work aimed to build a booklet for the dissemination of scientific knowledge about Caatinga invertebrates, which will be useful as support material for teachers in science teaching.

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Published

2020-11-28

How to Cite

NASCIMENTO, Geraldo Miranda do; SOUSA, Thiago Braz Barbosa de; ARNAN, Xavier; LIMA, Regina Lúcia Félix de Aguiar; RIBEIRO , Elâine Maria Santos. A cartilha como instrumento de apoio didático: uma abordagem sobre os invertebrados da Caatinga. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 15, n. 6, p. 17–51, 2020. DOI: 10.34024/revbea.2020.v15.11448. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/11448. Acesso em: 14 dec. 2025.