Culture for sustainable development in Salvador (BA, Brazil): a report from the teaching of environmental law at a private university

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2022.v17.13707

Keywords:

Environment, Sustainable Development, Culture, Salvador, Water Resources

Abstract

The purpose of this paper is to present results from three teaching and research projects, developed by the author, when teaching the subject Environmental Law, from 2011 to 2017, at the Jorge Amado University Center (UNIJORGE), Salvador, Bahia, Brazil. The methodology adopted to consolidate the work was action research (TRIP, 2005). The results of the work were perceived in three moments: Project "Culture for Sustainable Development", held in the Terreiro de Jesus, Pelourinho, Salvador, Bahia (i); didactic-photographic semester exhibition of the Law course academics, Jorge Amado University, Salvador, Bahia (ii); and, Project "The waters of the land of Iemanjá" (iii), Salvador, Bahia, Brazil.

Author Biography

  • Guilherme Aparecido da Silva Maia, Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)

    Graduado em Direito, especialista em Inovação e Difusão de Tecnologias (UFMS), mestre e doutor em Meio Ambiente e Desenvolvimento Regional (UNIDERP), pós-doutorando em Direito (UFMS), na linha de pesquisa Direitos fundamentais, democracia e desenvolvimento sustentável. Atua nas áreas do Direito Constitucional, Administrativo, Ambiental, Humanos e Propriedade Intelectual; membro do Grupo de Pesquisas Direito, Políticas Públicas e Desenvolvimento Sustentável. Atualmente é docente do curso de Direito da Estácio de Sá, Campo Grande/MS, Bolsista CNPq (Orientador Local de Inovação).

    Grupo de Pesquisa: dgp.cnpq.br/dgp/espelhogrupo/9149417209362289

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Published

2022-06-01

Issue

Section

Relatos de Experiências

How to Cite

MAIA, Guilherme Aparecido da Silva. Culture for sustainable development in Salvador (BA, Brazil): a report from the teaching of environmental law at a private university. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 17, n. 3, p. 230–243, 2022. DOI: 10.34024/revbea.2022.v17.13707. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/13707. Acesso em: 5 dec. 2025.