Waste manegment extension course: contributions in Mato Grosso do Sul context

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34024/revbea.2025.v20.20409

Keywords:

Enivronmental Education; Waste Management; SDG 12; Professional Training.

Abstract

The involvement of society is one of the challenges for Environmental Education focused on solid waste management. An extension course was held, aiming to present the legislation regarding solid waste; provide reflections on the relationship between society's production and consumption patterns and the impacts produced; to present information on solid waste management in the context of Mato Grosso do Sul (Brazil) and to discuss the scientific production related to the theme. The results reveal that the course represented an opportunity for dialogue between the knowledge produced at the university and what has been carried out on the theme of Solid Waste in the context of Environmental Education.

Author Biographies

  • Alessandra Ribeiro de Moraes, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

    Graduação em Ciências Biológicas, Doutora em Tecnologia Ambiental e Recursos Hídricos.

    Professora na Unidades Universitárias de Campo Grande, Ivinhema e Coxim/MS. Vinculada ao Grupo de Pesquisa “Organizações, Governo e Sociedade” (OGS-UEMS)

  • Gislayne, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul – UEMS

    Graduação em Ciências Biológicas, Doutora em Ciências.

    Professora do curso de Licenciatura em Ciências Biológicas da Unidade Universitária de Coxim – MS.

  • Maria Rita Mendonça Vieira, Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul - UEMS

    Graduação em Ciências Biológicas. Doutora em Ensino de Ciências.

    Professora na Unidade Universitária de Coxim/MS.

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Published

2025-10-01

Issue

Section

Relatos de Experiências

How to Cite

RIBEIRO DE MORAES, Alessandra; GISLAYNE; MENDONÇA VIEIRA, Maria Rita. Waste manegment extension course: contributions in Mato Grosso do Sul context. Brazilian Journal of Environmental Education, [S. l.], v. 20, n. 6, p. 393–407, 2025. DOI: 10.34024/revbea.2025.v20.20409. Disponível em: https://periodicos.unifesp.br/index.php/revbea/article/view/20409. Acesso em: 5 dec. 2025.