THE RESTORATION OF PERIKLES’ ODEION AT ATHENS IN THE FIRST CENTURY BC: NEW AND ANCIENT BARBARIANS
DOI:
https://doi.org/10.31669/herodoto.v1i1.38Palavras-chave:
Odeion of Perikles, Ariobarzanes II of Cappadocia, Sula, Roman Athens, hellenistic euergetism.Resumo
This paper discusses the restoration project of the Odeion of Perikles at Athens, carried by the Cappadocian king Ariobarzanes II sometime between 63 and 52 BC, after its partial destruction during the Sullan sack of 86 BC. This sack occurred as a punishment for the alliance between Athens and the Pontic king Mithridates VI in his war against Rome. In that context, the restoration project of this fifth century B.C. covered-theatre was meaningful for the formation of diplomatic links and networks between Athens, Rome and Cappadocia, in particular considering the complexity of the antibarbarian narratives involved. From the viewpoint of the Athenian urban history, the restoration project is an eloquent example of a new attitude towards the urban space which would become a central feature in the social production of Athenian space throughout the first century B.C.: the antiquarian urbanism.
Métricas
Downloads
Downloads
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob aLicença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).










