The THE USE OF TECHNOLOGY AS A COMMUNICATION TOOL FOR EDUCATIONAL MANAGERS
Abstract
This article presents the results of an exploratory study carried out in two schools in São Paulo, one private and the other public, in order to identify the communication forms between managers and teachers. Considering, as a starting point, the existence of a communications gaps in communication process in schools, we sought to assess the situation - which we understand to be critical - and seek elements that could contribute to facing this issue that challenges managers of public and private educational institutions. , at all educational levels. Such a study is necessary in the school environment, since the proliferation of technologies and their use has increasingly become a natural path, without a critical assessment of their potential and limitations, especially about democratic management and communication as an auxiliary element of technology. In the study undertaken, we found factors that need to be taken into account to discuss a model of educational communication that aligns technology and democratic management, such as the commitment of management and teachers to adopt an educational technological culture, create forms of communication that help management democracy and make available technological resources for such purposes.
Keywords: School management of Technology; Democratic culture; Communication.
Downloads
Published
Issue
Section
License
• O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do artigo na revista;
• O(s) autor(es) garante(m) que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
• A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
• É reservado aos editores o direito de proceder ajustes textuais e de adequação do artigo às normas da publicação.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre) em http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html