Capacitação e Desenvolvimento de Pessoas no Serviço Público: A Contribuição das Escolas de Governo Para A Profissionalização
Abstract
This paper analyses the work of schools of government in Brazil. Since the establishment of Escola Nacional de Administração Pública – ENAP, in face of the change in the public management in the country that started to play a management role and modernize the bureaucratic, the government schools have proliferated and diversified their operation modes. This study aims to verify how the schools of government contribute to the training of the public employees. By a systematic review of literature, it was done an analysis of articles that describe the way these schools work, in the period from 2003 to 2017, using documentary and bibliographic research. It concluded that there is still an alternation between the action modes of the School of Government analyzed, and it is not possible to define a standard conduct between them. Some of these schools are focused on management training, others in the constant training and updating and other schools do both functions simultaneously. However, regardless their way of work, the school of governments contribute to the training of public employees.
Keywords: School of Government; Training of public employees; Training; Training and development.
Additional Files
Published
Issue
Section
License
• O(s) autor(es) autoriza(m) a publicação do artigo na revista;
• O(s) autor(es) garante(m) que a contribuição é original e inédita e que não está em processo de avaliação em outra(s) revista(s);
• A revista não se responsabiliza pelas opiniões, ideias e conceitos emitidos nos textos, por serem de inteira responsabilidade de seu(s) autor(es);
• É reservado aos editores o direito de proceder ajustes textuais e de adequação do artigo às normas da publicação.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre) em http://opcit.eprints.org/oacitation-biblio.html