Roman and Briton women from Britannia
DOI:
https://doi.org/10.31669/herodoto.v2i2.285Palavras-chave:
Romans, Britons, women.Resumo
The purpose of this article is to reflect on women from the ancient society and their studies, especially from Britannia. This work is made up of Romans and Britons women, who composed different costumes, which interspersed, which lived there and which were in some way evidenced by written and/or material vestiges.
This was not a homogenous group, both for the population that had already lodged there and for the one that came later, there was a great variety of ideas about their status and how they should lead their lives.
Materials on Roman and Briton have already been found epigraphically, on altars, tombstones and burials. However, this work will compare these first sources with the work of Tacitus, Annals, since this author always seems to place women with pejorative characteristics, very different from the loving and amorous words given to them in these places of death.
Downloads
Métricas
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob aLicença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).